Saturday, June 12, 2010

Expedisi Port dickson

pada minggu lepas, aku ,zahir dan mustafar wat expedisi pegi PD,,haha
bajet nak duk dalam khemah sambil ber barbeque di tepi pantai, but awek kawan aku ny ada tembahkan chalet di telok kemang, aku layankan ajew.. ape eh name chalet tuh.. ape ntah aku xingat,.keadaan chalet tuh mcm aku kembali ke zamah 60's dengan suis lampu berwarna coklat,.hahaha..but aku xkisah sangat bab2 tuh, yang penting aku tido cukup sdah,

kiteorang bertolak dalam pukul 7.45mlm, sebab keje aku lambat abis , tuh ar terpaksa gerak lambat, sume peralatan da siap, zahir ngan afa jemput aku kat umah, tapi gerak cepat cikit, time tuh terkejot plak, afa ada gear baru.... canon 500D dengan lens 70-300mm sigma, ada movie mode, best gak, movie mode ley wat autofokus walaupon lembap sikit fokusnya,,..hu3

time kiteorang da sampai PD, tersesat hingga ke bandar Port Dickson, dengan mencari hotel yang signboard ditutupi dengan daund2 dan semak samun@bagus managment chalet tuh nak majukan tempat dia..hahaha

bila da jumpa chalet yang dikehendaki, aku pown keluarkan ape2 barang yang patut untuk letk dalam chalet, menyemak plak dalam kete nanti..hu3.

start bbq kul 11.30mlm,, lewat gilew kn.. tp apekah daya... jalankan ajew.hehehe
ny dia pic time kejadian Barbeque tuh berlaku..hu3

Photobucket
meniup bara api.hahaha

Photobucket
piknik di tepi pantai telok kemang yang sempoi

Photobucket
hidangannya, 1kg ayam dimarinadekan dengan Black paper, Udang besaq 5ekor dengan ikan caru beli kat serkam, melaka..

Photobucket
first round masak.. membuatkan aku lapar,.hehe

Photobucket
xabis2 posing mamat ny!hu3

abis acara ny dalam kul 3.20pagi..
da siap2 kemas.. time lepak dalam bilik, trus hujan ribut kat luar,..fuh.. nasib bek sempat kemas2 ngan makan.. =D

No comments:

Post a Comment